Barbados helt underbart

Seglingen till Barbados blev lite av allt …..vågor, regn, vind, ingen vind, krabbsjö, sol, åska. Men efter 21 tim var vi på plats. Ankrade utanför Bridgetown. Kristallklart vatten. Tillsammans med våra kanadensiska vänner åkte vi och skulle inklarera. Det var...
Älskar Tobago

Fantastiskt klimat och havet är ljummet Men människorna här älskar tydligen pappersarbete. När vi på måndagen åkte in till Scarborough så tog det 5 tim att inklarera. Först gick vi till immigration för att checka in. Men eftersom vi ville checka ut från Charlotteville...
Trinidad mot Tobago

Flygresan ner till Trinidad gick bra trots att vi bara hade 1 timme i Amsterdam vi sprang som dårar självklart låg vår gate på andra sidan flygplatsen …25 min promenad. Som vanligt (trodde vi) glömde vi en väska med all kamerautrustning, gopro mm på flygplatsen. Men...
Resan ner till Trinidad

Stannar i Chatman Bay Efter Canouan seglar vi ner till Chatman Bay. Vi stannar några dagar och dyker och försätter rensning och städning av Emma. Tar en promenad ner till Clifton för att utklarera. Janne köper hawaiiskjorta. Vi tar oss sedan ner till...
Ändrade planer till Mustique

Ändrade planer vi skulle gå till till Baliceaux och Bottawia. Men vi möttes av höga vågor och kraftig blåst. Så beslutar att segla till Bequia direkt. Bra segling Emma gör 7 knop. När vi kommer in är det lite båtar och vi kan lägga oss utanför Jack`s Bar, som blivet...
Bra segling till St Lucia

Får en bra segling till St Lucia lite höga vågor men Emma klarar det galant. Janne fångar en Barracuda på ca 18 kilo. Så vi går in i Rodney Bay, får inte jätte bra fäste med ankaret men eftersom det nästan är vindstilla beslutar vi att åka in och inklarera. Efter...
Stökiga vågor över till Martinique

Vi seglade iväg och fick en fin segling till St Lucia och gjorde ett natt stop i Rodney Bay. Nästa dag blev det bra med vind men stökiga vågor över till Martinique. Resan var bara på 4 tim så det gick fort. Inklarera Väl framme så skulle vi inklarera men då var det...
Nästa ö skulle bli Bequia

Våran nästa ö skulle bli Bequia. Men våra planer var att först stanna på några mindre öar Isla A Quatre och sen dagen därpå ut till Baliceaux/Battowia. Seglingen upp gick bra. Men sen när vi dagen därpå skulle gå mellan öarna så fick vi medströms och vindar mot oss,...
Canouan South Glossy Bay

Efter att vi besökt Petit Tobac gjorde vi en övernattning på Mayreau för att sedan gå till Canouan och ankra vid South Glossy Bay. Vid marinan som ligger innanför ligger super stora yacht den ena värre en den andra (vi skulle betala ca 1000 kr natten). Dom vill nog...